ICT TriOpSys is onderdeel van ICT Group
De meldkamer is het kloppende hart van de organisatie. Continuïteit is van groot belang, soms van levensbelang. Downtime is geen optie. Een flinke uitdaging, in een tijd waar steeds meer digitale innovaties & data voor nieuwe kansen én risico’s zorgen.
Hoe gezond -en kwetsbaar- is uw meldkamer? Bent u klaar voor de toekomst? Ontdek het met de 360 graden scan.
De meldkamerscan heeft als doel om met beperkte tijd, middelen en kosten een goede eerste indruk te krijgen van de status quo van de meld- of controlekamer, inclusief kansen en kwetsbaarheden.
De 360° meldkamerscan geeft de volgende inzichten:
Overzicht én inzicht: in de huidige staat en het verbeterpotentieel van uw meld- of controlekamer. Dit wordt beoordeeld op 6 onderdelen: Governance, structuur en processen, systemen en infrastructuur, fysieke werkomgeving, gedrag en competenties.
De missie en visie sluiten aan op de strategie en het beleid, en zorgen voor een gezonde, veilige en innoverende meldkamer.
Een goede organisatiestructuur en processen die werken volgens standaard frameworks & methods dragen maximaal bij aan de core-business.
De juiste hard- en software beschermt de organisatie tegen cyberaanvallen, datalekken en andere dreigingen.
De meldkamer is een goede werkplek wanneer werknemers er prettig kunnen werken en het voldoet aan normen en wetgeving.
In een gezonde werkomgeving werken operators goed samen en voeren zij hun werk gezond en (cyber)veilig uit. Ze hebben geen onder- of overbelasting.
Goed presterende meldkamers hebben medewerkers die gescreend zijn en regelmatig trainen om altijd voorbereid te zijn op calamiteiten.
De scan bestaat uit drie fasen: de inventarisatie-, de analyse- en de rapportagefase. Hieruit volgt een integraal advies om uw meld- of controlekamer toekomstbestendig te maken, alsmede specifieke inzichten en handvatten per onderdeel.
Een multidisciplinair team van specialisten gaan in gesprek met diverse bedrijfsvertegenwoordigers op locatie. Hierbij komen zowel strategische, tactische als operationele aspecten aan bod, zoals de mission-critical bedrijfsprocessen en IT systemen, omgang met data en de beveiligingsmaatregelen.
In deze fase worden alle gegevens in onze onderzoeksmodellen verwerkt, die vervolgens een onafhankelijk beeld van de huidige situatie (IST) geven op het niveau van de business, processen, organisatie, technologie en governance. De uitkomsten worden vertaald in een concrete verbeteraanpak.
De bevindingen worden passend teruggekoppeld, variërend van een rapport tot een eindpresentatie, afhankelijk van uw wensen en situatie. Deze uitkomsten en ambities (SOLL) worden met de betrokken stakeholders besproken. Uiteraard helpen wij graag bij de vervolgstappen, of koppelen we u aan ons ecosysteem van partners.
Samen bereik je meer. Daarom werken wij samen met vhp human performance. Zodat we onze klanten altijd van het beste advies kunnen voorzien, ook bij vragen buiten ons kennisgebied.
vhp human performance helpt organisaties om maximaal gebruik te maken van de kwaliteiten en capaciteiten van werknemers. Met een team van ergonomen, ontwerpers, psychologen, organisatieadviseurs, gedragsveranderaars en bewegingswetenschappers krijgen ze mensen en organisaties in beweging, zodat zij klaar zijn voor de toekomst.
Het resultaat is een mensgerichte werkomgeving, die toekomstgericht is en het beste uit bedrijven en werknemers haalt.
"*" geeft vereiste velden aan
TriOpSys geeft advies over en bouwt en beheert mission critical IT-systemen van organisaties waar elke seconde telt. Dat doen wij met een team gecertificeerde specialisten met stuk voor stuk ruime ervaring in cloud-, security-, monitoring-, en control-diensten.
Oplossingen
Cases