De meldkamer is het kloppende hart van de organisatie. Continuïteit is van groot belang, soms van levensbelang. Downtime is geen optie. Een flinke uitdaging, in een tijd waar steeds meer digitale innovaties & data voor nieuwe kansen én risico’s zorgen.
Hoe gezond -en kwetsbaar- is uw meldkamer? Bent u klaar voor de toekomst? Ontdek het met de 360 graden scan.
De meldkamerscan heeft als doel om met beperkte tijd, middelen en kosten een goede eerste indruk te krijgen van de status quo van de meldkamer, inclusief kansen en kwetsbaarheden.
De 360° meldkamerscan geeft de volgende inzichten:
Overzicht én inzicht: in de huidige staat en het verbeterpotentieel van uw meldkamer. Dit wordt beoordeeld op 6 onderdelen. Governance, Business, Organisatie, Processen, Techniek en Partners.
Met een juiste governance- en organisatiestructuur, informatie-beheer en ketenmanagement, stuurt u adequaat op KPI’s, risico’s en kwaliteitsaspecten.
Waarborg de continuiteit van de meldkamer met een toekomstvisie waarin innovatie, samenwerking en beschikbare middelen centraal staan.
Wees in control dankzij een goede organisatiestructuur, processen en het compliant zijn aan wetten, regels en normen die gelden voor uw meldkamer.
Met (grotendeels) geautomatiseerde processen die werken volgens standaard frameworks & methods, wordt maximaal bijgedragen aan de core-business. Geen down-time!
Word cyberweerbaar. Bescherm uw organisatie tegen cyberaanvallen, datalekken en andere dreigingen, dankzij snellere incident identificatie,-detectie en -herstel.
Dankzij ons onafhankelijke ecosysteem van partners kunt u met al uw meldkamervraagstukken bij ons terecht en wordt u altijd van het beste advies voorzien.
De scan bestaat uit drie fasen: de inventarisatie-, de analyse- en de rapportagefase. Hieruit volgt een integraal advies om uw meldkamer toekomstbestendig te maken, alsmede specifieke inzichten en handvatten per onderdeel.
Een multidisciplinair team van specialisten gaan in gesprek met diverse bedrijfsvertegenwoordigers op locatie. Hierbij komen zowel strategische, tactische als operationele aspecten aan bod, zoals de mission-critical bedrijfsprocessen en IT systemen, omgang met data en de beveiligingsmaatregelen.
In deze fase worden alle gegevens in onze onderzoeksmodellen verwerkt, die vervolgens een onafhankelijk beeld van de huidige situatie (IST) geven op het niveau van de business, processen, organisatie, technologie en governance. De uitkomsten worden vertaald in een concrete verbeteraanpak.
De conclusies en aanbevelingen worden in een schriftelijk rapport vastgelegd, waarna de uitkomsten en ambities (SOLL) van de organisatie worden besproken in een eindpresentatie met de betrokken stakeholders. Uiteraard helpen wij graag bij de vervolgstappen, of koppelen we u aan ons ecosysteem van partners.
Samen bereik je meer. Daarom werken wij samen met Nederlands’ meest toonaangevende bedrijven op het gebied van meldkamers. Zodat we onze klanten altijd van het beste advies kunnen voorzien, óók bij vragen buiten ons kennisgebied.
Elke partner is gespecialiseerd in minimaal één kennisgebied en thuis in vraagstukken die spelen in meldkamers, verkeerscentrales, Control Rooms, operational centers etc. Gezamenlijk vormen we een sterk partnernetwerk waarbij wordt ingezet op kennisdeling, innovatie en netwerken. Meldkamerplein maakt de toekomst in meldkamers nu al mogelijk.
Deelnemende bedrijven: TriOpSys, Bosch Energy & Building Solutions, EAL, Ordina, Creon, vhp human performance, Inter Visual Systems, Martien van Wijngaarden. Bezoek Meldkamerplein
"*" geeft vereiste velden aan
TriOpSys geeft advies over en bouwt en beheert mission critical IT-systemen van organisaties waar elke seconde telt. Dat doen wij met een team gecertificeerde specialisten met stuk voor stuk ruime ervaring in cloud-, security-, monitoring-, en control-diensten.
Oplossingen
Cases
© 2023 TriOpSys